Jag vet ärligt talat inte hur jag skulle klara mig utan filmer och böcker! tänk att de finns dom som inte tycker om att se på film eller läsa! cheeses...
Jag vet inget bättre än att ligga i solen och läsa! I sommar har jag som mål att läsa fler böcker än förra sommaren. Då läste jag 8 stycken. Är inne på den fjärde boken nu och fler ska det bli som sagt.
 
dom här böckerna har jag läst:
Pojkarna handlar om en tjej som heter Kim. Kim's vän är galen i trädgårds arbete och beställer frön från internet och spenderar mest tid i sitt växthus. En dag får hon ett konstigt frö hem som hon dock inte beställt. Hon planterar fröt och det växer övernatten till en underlig blomma. Kim och hennes vänner dricker av nektaren som blomman producerar och plötsligt förvandlas de till pojkar. Men livet som pojke får konsekvener för kim som är svåra att ta sig ur.
-njaa, denna bok var mest konstig. I mitten av boken händer nästan bara samma sak om och om igen. Jag rekomenderar den om du tycker om böcker med konstiga händelser..
 
Mclean har alltid flyttat runt hela sitt liv, hon har alltid haft olika personligheter på nya ställen. När hon hamnar i en ny stad igen vet hon inte vem hon ska bli. När hon träffar några killar och tjejer från sin nya skola kan hon inte vara någon annan än sig själv. Kommer hon hitta den hon verkligen är och kommer Dave i grannhuset att gilla henne?
- Den här boken var såååå bra! kanske för att Sarah Dessen är min favorit författare, Hon skrivet så otroligt bra böcker. Jag rekomenderar den om ni gillar gulliga böcker med ett ganska förutspått slut, haha.. Men den är så bra och så fin! läs!
 
Lizzie ska hälsa på sin pojkvän i england. vackra england! Men när hon kommer dit är pojkvännen inte den hon trodde och hon flyr till frankrike, där hennes bästavän jobbar på ett slott ute på franska landsbyggden. Hon är överväldigad av det vackra landskapen och den snygge Jean-luc...
- Åh! jag trodde den här boken skulle suga! men den var så bra! i början var den lite seg men slutet kompencerade för det. Hon hamnade hela tiden i konstiga situationer som hon lyckats sätta sig i pågrund av hennes prat. Så bra! 
 
Boken jag läser nu heter Allt jag säger är sant. Jag kan inte säga vad den handlar om för det vet jag inte själv.. Hahaha! Det står inte så mycket på bokens omslag men men..
 
Hoppas ni har det bra!
-Hanna

Kommentera

Publiceras ej